Україна готується до відкриття аеропорту: що, куди і коли полетить

В Україні знову заговорили про відновлення цивільних рейсів. Першим містом, яке може прийняти літаки, називають Львів. Ідея проста: почати з заходу країни, а потім поступово рухатися далі на схід. Але без припинення вогню з боку РФ масштабного відновлення не буде. Попри це, певні плани запустити польоти саме до Львова озвучують ще до завершення повномасштабної війни.

Про цивільні перельоти дискутують уже давно. І справа тут не лише у зручності пасажирів. Відновлення авіасполучення — це своєрідний символ: економіка оживає, а інвестори отримують сигнал, що в Україні можна працювати й вкладати гроші. Одним рейсом можна показати більше, ніж сотнею презентацій.

Львів як перша точка

Очевидно, що далі Львова польоти поки не підуть. Літак перебуватиме у нашому небі якихось 5–10 хвилин — цього достатньо, аби сісти у львівському аеропорту. Та навіть така, здавалось би, дрібниця вже мала б репутаційний ефект: Україна знову приймає цивільні рейси, хай навіть у мінімальному форматі.

Безпека під контролем

Є думка, що за охорону неба можуть відповідати західні союзники. Варіантів кілька:

  • патрулювання винищувачами;
  • використання систем протиповітряної оборони.

Згодом зону безпеки можна було б поступово розширювати, рухаючись у напрямку до центру країни. Але це, звичайно, перспектива не найближчих місяців.

Найбільший камінь спотикання

Основна проблема — навіть не охорона коридору, а страхування рейсів. Без нього жодна авіакомпанія не ризикне. За словами колишнього в.о. міністра транспорту Василя Шевченка, перемовини зі страховими компаніями вже були. Проте суми, які називають, шокують: від 300 до 750 мільйонів доларів за літак, що пробуде в нашому небі всього кілька хвилин. Це виглядає нереально, бо витрати просто з’їдять увесь сенс перевезень.

Авіакомпанії на старті

Попри всі труднощі, Ryanair та інші міжнародні перевізники не раз заявляли: готові повернутися в Україну хоч завтра, як тільки небо стане безпечним. Але поки що це радше плани на папері. Бо питання безпеки, як і раніше, залишається відкритим.

Навіть один регулярний рейс у Львів міг би стати сигналом, що країна поступово повертається до нормального життя. Проте поки страхові ризики та бойові дії лишаються, цивільна авіація для українців — більше мрія, ніж реальність.