Кожна четверта покупка - імпульсивна: які товари українці придбали під час "Чорної п'ятниці"

Сезон знижок, який щороку привертає увагу мільйонів людей по всьому світу, в Україні перетворився на окремий соціальний феномен. "Чорна п’ятниця" більше не виглядає як короткий забіг за знижками, а радше як віддзеркалення звичок і очікувань наших покупців.

Хто шукав знижки цього року

За результатами опитування Meest, у якому взяли участь понад 1300 людей, картина виявилася доволі збалансованою. Близько 54% тих, хто брав участь у розпродажах, - чоловіки, решта 46% - жінки.

Якщо дивитися на вікові групи, найактивнішими стали покупці 34–45 років - вони становлять 39% усіх учасників. Ледь не наздоганяють їх покупці 45+, яких 37%. Молодша аудиторія, тобто 18–34 роки, була менш масовою, але все одно помітною.

По регіонах лідерами очікувано стали:

  • Київ і Київська область (32%);
  • Львівська (10%);
  • Дніпропетровська (9%);
  • Одеська (8%);
  • Харківська (7%).

Усі інші області разом формують приблизно чверть.

Цікаво, що понад 90% опитаних долучилися до цьогорічних знижкових перегонів. При цьому 67% зізналися, що готувалися заздалегідь: складали списки, чекали потрібної ціни. А от кожна четверта покупка все одно виявилася імпульсивною.

Пресслужба Meest навіть пояснила це у своєму коментарі:

"Чорна п’ятниця" стабільно залишається найактивнішим періодом року. Люди краще планують, але знижки все одно здатні сильно впливати на поведінку покупців.

Що купували найбільше

Тут усе досить схоже на минулі роки. У топі знову опинилися:

  • одяг - 47%;
  • електроніка - 40%.

Помітним був попит на косметику (30%), взуття (26%) та різні аксесуари (20%).

Окремі категорії теж добре "вистрілили":

  • вітаміни та БАДи - 12%;
  • спортивні товари - 9%;
  • інструменти - 8%;
  • автозапчастини - 5%.

Якщо говорити про фінансові можливості, то найактивнішою групою виявилися покупці з доходом 20–30 тисяч грн - їх 33%. Трохи менше тих, хто заробляє 10–20 тисяч (25%) та до 10 тисяч (23%). Приблизно кожен п’ятий має дохід понад 50 тисяч.

Найпоширеніший чек цього року - від 1000 до 4000 грн. Таку суму витратила третина опитаних. Водночас 13.5% вибрали покупки на понад 20 тисяч. Це говорить про те, що "Чорна п’ятниця" вже давно стосується не лише масових товарів: преміальний сегмент теж почувається впевнено.

Де робили покупки

У межах українських онлайн-магазинів найбільше замовлень припало на:

  • Rozetka - 22.25%;
  • Prom.ua - 13.35%;
  • Епіцентр - 11.52%;
  • Comfy - 8.64%;
  • MakeUp - 5.50%;
  • Алло - 4.45%;
  • OLX - 3.14%;
  • Intertop - 2.88%;
  • Shafa - 2.36%.

Серед іноземних платформ українці обирали такі:

  • AliExpress - 15.00%;
  • Sinsay - 11.50%;
  • Temu - 9.25%;
  • Amazon - 7.25%;
  • Notino - 6.50%;
  • iHerb - 5.50%;
  • EBay - 4.75%;
  • Reserved - 4.25%;
  • H&M - 13.50%;
  • ZARA - 3.25%.

Тобто вибір доволі широким не назвеш, але він стабільний - люди обирають ті майданчики, яким звикли довіряти.

Післязнижкові висновки

Сезон акцій вкотре показав, що українські покупці поступово стають уважнішими, але емоційний фактор нікуди не зникає. Імпульсивні рішення все ще складають вагому частину покупок, а велика кількість учасників підтверджує - споживча активність залишається високою навіть у непростий час.