• Головна
  • Послуги «Укрзалізниці», про які не знають пасажири
11:43, 20 червня
Надійне джерело

Послуги «Укрзалізниці», про які не знають пасажири

Послуги «Укрзалізниці», про які не знають пасажири

Подорожі залізницею - це завжди пригода. Але мало хто знає, що пасажири українських потягів мають цілу низку безкоштовних послуг, які їм гарантовані правилами. Деякі з них навіть виглядають як лайфхаки, які можуть зробити вашу поїздку комфортнішою. Читай і дивуйся!

Безкоштовні туалети на вокзалах

Якщо у тебе є квиток - навіть електронний - ти маєш право безкоштовно користуватися туалетами на вокзалах та станціях, які є по маршруту твого потяга.

Відповідно до пункту 36 Порядку обслуговування громадян залізничним транспортом, платні туалети можуть існувати лише ЗА УМОВИ наявності безкоштовних. Якщо таких немає - це порушення!

Безкоштовний окріп у потязі

Не обов'язково купувати чай за 20 гривень. Просто підійди до провідника і попроси окріп - це твое законне право! Згідно з пунктом 6-1 вишевказаного Порядку, перевізник повинен забезпечити пасажирів питною водою. А отже, окріп - це частина обслуговування.

Холодильник і мікрохвильовка - не тільки для провідника

У купе провідника завжди є холодильник і мікрохвильовка. І якщо ти ввічливо попросиш - можеш ними скористатися. Наприклад, підігріти їжу дитині або охолодити йогурт.

Аптечка в наявності

У провідника має бути аптечка першої допомоги, і пасажир має право нею скористатися у разі потреби. Якщо стало зле - звертайся!

Ремені безпеки на верхній полиці

Боїшся падіння з верхньої полиці? Можна попросити ремінь безпеки - він є у провідника. Особливо актуально для дітей чи тих, хто не переносить висоту.

Постільну білизну має збирати провідник. Знімати і складати постіль самостійно ти не зобов’язаний. Це робота провідника.

Згідно з пунктом 63 Порядку, доставка постільних речей до місця пасажира і збирання їх за 30 хв до прибуття - обов’язок персоналу.

Проїхали свою станцію? Можна повернутись БЕЗКОШТОВНО

Так, це правда. Якщо ти випадково «проспав» зупинку, звернись до начальника поїзда, і він оформить акт про продовження дії квитка. Ти можеш безкоштовно повернутись до місця призначення.

У вагоні спекотно?

Маєш право на пересадку!

У вагонах класу «купе» та «люкс» обов’язково має бути кондиціонер. У плацкарті - вентиляція. Якщо температура перевищує 26°C і кондиціонер не працює - вимагай пересадку у вагон з кондиціонером. Це безкоштовно, за наявності вільних місць.

Посилайся на додаток №6 до Правил перевезення пасажирів - і сміливо наполягай на своєму.

Нижня полиця - твоя, і тільки твоя

Якщо у тебе нижнє місце - ручну поклажу інших пасажирів класти туди не повинні. Те ж саме з верхньою полицею: вона належить тому, хто її оплатив. Не соромся нагадувати про це, якщо хтось надто «гостинно» розкладає речі.

Травма у поїзді?

Тебе застрахували!

У вартість квитка входять послуги страхової компанії. Якщо ти травмувався під час поїздки - маєш право на компенсацію.

Потрібно лише:

  • скласти акт про нещасний випадок,
  • зберегти квиток,
  • звернутись до страховика (контакти - на звороті квитка або в додатку).

А якщо загубив квиток?

Буває… Але вихід є.

Якщо квиток залишився у того, хто тебе проводжав - він має одну годину, щоб звернутись на вокзал, де працівник надсилає телеграму начальнику поїзда. На підставі цього тобі оформлюють нові документи - і ти спокійно їдеш далі.

Цей нюанс прописаний у пункті 8.8 Правил перевезення пасажирів.

Бонус: перевезення тварин

Підсумок

Ось і вся магія: більшість пасажирів просто не знають про свої права. Але тепер - ти в курсі. І вже не розгубишся, коли провідник попросить скласти постіль чи хтось почне розміщувати свої речі на твоїй полиці.

Тож збережи собі цей список, і не соромся вимагати своє по закону. Бо у комфортній поїздці немає нічого поганого - ти за це вже заплатив, купивши квиток.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Укрзалізниця #послуги
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення