• Головна
  • Кадровий голод: чому Україні бракує 40 тисяч водіїв вантажівок
08:00, 18 липня

Кадровий голод: чому Україні бракує 40 тисяч водіїв вантажівок

Кадровий голод: чому Україні бракує 40 тисяч водіїв вантажівок

Ситуація на ринку вантажних перевезень виглядає тривожною — не вистачає водіїв. Причому мова не про кілька сотень чи тисяч, а про десятки тисяч фахівців. За словами заступника міністра розвитку громад і територій Сергія Деркача, зараз в Україні простоюють тисячі фур — а це означає зірвані контракти, втрати для бізнесу і загальне просідання економіки.

За офіційними оцінками, на дорогах країни сьогодні працює близько 130 тисяч вантажівок. Але тут є нюанс: приблизно третина з них просто стоїть. І не тому, що зламалися чи щось інше. Просто нема кому їх водити. Дефіцит кадрів — десь 30–40 тисяч водіїв з категорією СЕ.

Один із прикладів, який навів Деркач: велика компанія має на стоянці 30 новеньких вантажівок. Усі на ходу, контракти підписані, замовлення чекають. Але — керма нема кому довірити. Машини блищать на сонці, а водіїв знайти не можуть.

Шляхи вирішення проблеми

Швидко вирішити цю проблему не вийде. Тут не натиснеш чарівну кнопку, щоб завтра з’явились тисячі нових фахівців. Тому в уряді вже запускають проєкти з навчання та перепрофілювання кадрів.

Зокрема, розглядають можливість залучати до роботи жінок, які готові опановувати нову професію. Ще одна категорія — ветерани, які повернулися з фронту й хочуть адаптуватися до мирного життя. Є плани працювати і з молоддю — створити умови, за яких хлопці й дівчата розглядатимуть професію водія не як тимчасову, а як перспективну.

Чому саме ці категорії? Бо, як пояснив Деркач, у них зазвичай немає проблем із бронюванням. Тобто їх простіше оформити на роботу без ризику втрати працівника через мобілізацію.

Бронювання працівників та виклики для бізнесу

До речі, ситуація з бронюванням працівників торік сильно ускладнила життя транспортним компаніям. Але зараз бізнес, здається, вже знайшов рішення.

Як зазначив заступник міністра, усі компанії, що ведуть активну діяльність — особливо ті, хто займається міжнародними перевезеннями — можуть забронювати до половини свого штату. Але тут є один нюанс. Частина персоналу в компаніях не має прямого стосунку до кермування: це диспетчери, техніки, офіс. І тут уже доводиться крутитися: кого залишити, кого перепрофілювати, як не втратити ключових людей.

Дефіцит водіїв у галузі вантажних перевезень — не просто кадрове питання. Це дзеркало глибших змін у структурі ринку праці та виклик, який вимагає довгострокової стратегії. Без неї транспортний сектор може зупинитися буквально на півдорозі.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бракує #водіїв #вантажівок
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення