• Головна
  • Проблеми контролю дебіторської заборгованості та їх вирішення
Новини компаній
16:01, 21 червня

Проблеми контролю дебіторської заборгованості та їх вирішення

Новини компаній

Серйозною проблемою сучасного вітчизняного бізнесу є прострочення платежів за угодами. Це не тільки погіршує фінансові результати кредитора, але може призвести до банкрутства підприємства. Тому варто приділяти особливу увагу контролю заборгованостей. Високу ефективність цього процесу забезпечують інтегровані в автоматизовані системи обліку спеціальні інструменти.

Навіть малий та середній бізнес сьогодні зацікавлений в удосконаленні обліку шляхом його автоматизації. Але для керівників таких підприємств важливо знайти баланс між вартістю обслуговування системи та такими показниками, як:

  • оптимальна функціональність;
  • надійність;
  • здатність програмного продукту до адаптації під потреби конкретного споживача;
  • зручність використання та ступінь складності інтерфейсу.

Тут важливо не переплачувати, правильно визначивши набір інструментарію, який здатен забезпечити якісний контроль за дебіторською заборгованістю покупців.

Проблеми контролю дебіторської заборгованості та їх вирішення, фото-1

Що потрібно для якісного контролю за дебіторкою?

Сучасні автоматизовані облікові платформи здатні забезпечити відносно дебіторської заборгованості:

  1. Моніторинг в режимі реального часу.
  2. Достатньо глибокий аналіз.
  3. Об'єктивний контроль.
  4. Налаштування автоматичного управління лімітами по термінам та сумі для запобігання збільшення заборгованості.

Поговоримо про оптимальний набір алгоритмів для досягнення цієї мети.

Можливість налаштування лімітів по часу та сумі

Ця функція облікових платформ орієнтована на підвищення рівня фінансової безпеки. Вона дає можливість встановити та в автоматичному режимі контролювати заборгованості по покупцю або конкретній угоді по часу та об'єму.

Таке налаштування інструментів обліку дає можливість не лише контролювати поточний стан справ із боржниками, а й стратегічно підходити до управління кредитними ризиками та оптимізації бізнес-процесів. Серед переваг запровадження лімітування:

  • більш точне прогнозування надходження коштів;
  • більш передбачуване та ефективне фінансове планування;
  • підвищення якості управління касовими розривами;
  • зменшення ризику безповоротної втрати коштів.

Можливість контролю співпраці за різними угодами з одним контрагентом

Таке налаштування може бути корисним для будь якого підприємства. Адже дуже часто доводиться співпрацювати з одним клієнтом по різним напрямкам, на підставі різних угод. Тоді важливо розділити облік по діючим контрактам у рамках відносин з одним клієнтом. Це можливість деталізувати облік та впорядкувати контроль над окремими заборгованостями.

Підсвітка строку заборгованості

Для ефективного планування фінансових витрат та розрахунків по зобов'язанням потрібна, у тому числі, і актуальна інформація про очікувані грошові надходження. Тому корисною буде можливість, без витрат часу, побачити суми по угодам, надходження яких планується найближчим часом, а тим більш платежі, термін сплати яких прострочено. Інструмент підсвітки заборгованості надає таку можливість.

Крім того, в деяких випадках має сенс нагадати контрагенту за заборгованість, що, як правило, допомагає швидше отримати кошти. Практично кожне підприємство працює і з умовно проблемними контрагентами, які потребують таких нагадувань.

Класифікація клієнтів

Робота с кожним контрагентом потребує особливого підходу. Визначитись з характером відносин допоможе модуль класифікації клієнтів за:

  • загальним товарно-грошовим обігом;
  • терміном погашення заборгованості;
  • об’ємом заборгованості.

Ця функція надає дані для системного аналізу, що в свою чергу: дозволяє виявляти тенденції та патерни у поведінці клієнтів; допомагає виявляти потенційно неблагонадійних покупців та вживати заходів для мінімізації можливих втрат.

Проблеми контролю дебіторської заборгованості та їх вирішення, фото-2

Висновок

Малий та середній бізнес, здебільшого, прагне економити на автоматизації обліку та контролю заборгованості покупців. І це правильно. Як правило, навіть базові версії широко розрекламованих, відомих облікових платформ мають надлишковий функціонал за який користувачу доведеться платити.

Наприклад, автоматизовані нагадування та повідомлення про борги значно підвищують ефективність процесів стягнення. Але, при невеликій кількості покупців, керівнику підприємства малого бізнесу значно простіше та ефективніше особисто зв'язатися з контрагентом, що також сприятиме збереженню відносин.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...