• Головна
  • Законний приорітет: що робити, коли людині з інвалідністю відмовляють у пільговому обслуговуванні
11:00, 22 грудня

Законний приорітет: що робити, коли людині з інвалідністю відмовляють у пільговому обслуговуванні

Законний приорітет: що робити, коли людині з інвалідністю відмовляють у пільговому обслуговуванні

Питання черг для людей з інвалідністю - не про ввічливість чи "добру волю" працівників установ. Це про закон і гарантовані державою права. І хоча на практиці про них знають не всі, правила діють чітко і без подвійних трактувань.

Хто має право пройти без очікування

Закон передбачає позачергове обслуговування для конкретних категорій. Мова йде про:

  • людей з інвалідністю;
  • дітей з інвалідністю;
  • осіб, які супроводжують людину з інвалідністю I групи або дитину з інвалідністю.

Тобто, якщо людина не може самостійно пересуватися чи вирішувати побутові питання, право без черги поширюється і на того, хто поруч із нею.

Де саме мають обслуговувати без черги

Тут перелік досить широкий. Люди з інвалідністю мають право не чекати в загальній черзі у місцях, де надають послуги населенню. Це стосується:

  • медичних закладів;
  • банків і фінансових установ;
  • аптек;
  • поштових відділень;
  • магазинів;
  • державних і комунальних установ;
  • кас у будь-яких організаціях;
  • громадського транспорту.

Іншими словами, якщо є каса або віконце для обслуговування - право на позачерговість діє. Без "але" і додаткових умов.

Якщо право ігнорують

На жаль, ситуації, коли людині відмовляють або роблять вигляд, що такого правила не існує, трапляються й досі. У такому випадку важливо зафіксувати порушення. Це може бути відео, фото або свідчення інших людей поруч.

Далі варто звертатися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Є кілька варіантів:

  • телефоном на гарячу лінію:0800-50-17-20 або 044-299-74-08;
  • електронною поштою: [email protected];
  • поштовим листом до Секретаріату Уповноваженого: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • особисто до регіональної громадської приймальні Уповноваженого.

Такі звернення розглядають офіційно, і це вже не "розмова на емоціях", а юридичний процес.

Не лише черги

Окрім позачергового обслуговування, люди з інвалідністю можуть розраховувати й на іншу підтримку. Зокрема:

  • грошові виплати;
  • продуктові набори;
  • одяг від благодійних організацій;
  • предмети побуту від фондів;
  • інші види допомоги, залежно від ситуації та регіону.

Цю інформацію, до речі, надала система Безоплатної правничої допомоги, яка якраз і працює з подібними запитами щодня.

Коли право важливіше за мовчання

Позачергове обслуговування - це не привілей і не "виняток". Це закріплене законом право, яке працює лише тоді, коли про нього говорять і його відстоюють.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#людині #інвалідністю #відмовляють
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення